Announcements

Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

FAQs

Please see below the most popular frequently asked questions.

Loading article...

Loading faqs...

VIEW ALL

Ongoing Issues

Please see below the current ongoing issues which are under investigation.

Loading issue...

Loading ongoing issues...

VIEW ALL

El buscador no encuentra mi usuario. Que puedo hacer?

El buscador no encuentra mi usuario. Que puedo hacer?

Tengo una cuenta free en la que el nombre de usuario es "mi nombre" y al no estar vinculada la cuenta con Facebook quien quería encontrarme al hacer un buscar con ese nombre me encontraba.

Hace unos días se me cambio el nombre de usuario por otro de números y letras, pero en la app sigue habiendo el anterior nombre de usuario “mi nombre", desde entonces no puedo encontrarme al hacer un buscar con ese nombre de usuario. 

He intentado crear otra cuenta y me pasa exactamente lo mismo.  

Tampoco puedo cambiar ese nombre de usuario con "números y letras", entonces que tengo que hacer para poder salir en la lista si se busca por nombre de usuario “mi nombre”?

Gracias

Reply
5 Replies

Hey @Tiger10!

Hope you don't mind that we reply in English, but we also have Spanish support over Twitter and Facebook at @SpotifyAyuda. 

The string of numbers and letters that you see is the user that the system assings to your account, but the usuername that you chose will appear as normal in the app.

If people is having a hard time finding you, you can share a link to your profile. Just follow these steps

Let us know how it goes.

Thanks Fabian, but this solves the problem for me:

I can send my link to my acquaintances but if later there is someone who wants to find me and I have not sent my link, he still can not find me.

And with the accounts that I created new, the same thing happens to me.

How is it that other users leave the search engine and I do not?

Thank you

Tengo una cuenta free en la que el nombre de usuario es "mi nombre" y al no estar vinculada la cuenta con Facebook quien quería encontrarme a través del motor de busqueda con ese nombre me encontraba.

Hace unos días se me cambio el nombre de usuario por otro de números y letras, pero en la app sigue habiendo el anterior nombre de usuario “mi nombre", desde entonces no puedo encontrarme al hacer un buscar con ese nombre de usuario. 

He intentado crear otra cuenta y me pasa exactamente lo mismo.  

Tampoco puedo cambiar ese nombre de usuario con "números y letras".

Hace unos dias comenté esto en la comunidad y Fabian me dio la opción de enviar mi enlace a mis conocidos, pero si más adelante hay alguien que quiere encontrarme y no le he enviado ese enlace, en el buscador no no me encuentra. 

Y con las cuentas que creé nuevas, me pasa lo mismo.

¿Que debo hacer para salir en el motor de busqueda con mi nombre de ususario?

Gracias

Hey @Tiger10.

Thanks for getting back to us.

If your Spotify account was recently created, it could take a while to pop-up as a search result. However, sharing your profile's link will allow any user to find and follow you for now.

All the best.

“Music acts like a magic key, to which the most tightly closed heart opens.”
― Maria Augusta von Trapp

Hi Alfredo. I have the same problem: my profile is not visible, and it has been a while now it has been created. What should I change in the parameters to make it visible?

Suggested posts