Type in your question below and we'll check to see what answers we can find...
Loading article...
Submitting...
If you couldn't find any answers in the previous step then we need to post your question in the community and wait for someone to respond. You'll be notified when that happens.
Simply add some detail to your question and refine the title if needed, choose the relevant category, then post.
Before we can post your question we need you to quickly make an account (or sign in if you already have one).
Don't worry - it's quick and painless! Just click below, and once you're logged in we'll bring you right back here and post your question. We'll remember what you've already typed in so you won't have to do it again.
Please see below the most popular frequently asked questions.
Loading article...
Loading faqs...
Please see below the current ongoing issues which are under investigation.
Loading issue...
Loading ongoing issues...
Hej. Jag köpte spotify premium igår. när jag kom hem så provade jag registrera den på mitt konto, och det stod att koden inte var giltig. Jag har kollat riktigt noga och koden jag skrev in i rutan är samma som på kortet och det står exakt likadant som på kortet. Jag har till och med väntat 24 timmar och provat, men det går inte. Känns som om jag har slösat 100 kr i onödan för jag gick tillbaka där jag köpte och se om dom kunde hjälpa mig och dom gjorde absolut inget, enda ursäkten var att deras data var ''spärrad'' på något sätt så dom kunde inte få fram numret till spotify så jag kunde inte ringa. så hitta hit och tänkte om någon personal från spotify kunde hjälpa mig och se vad felet kan vara.
Tack.
Solved! Go to Solution.
jag har samma problem, köpte kortet från ica i uppsala och den fungerar inte, har gått minst 50 timmar sen ja köpte det. fick kvitto också där det stod att kortet aktiveras inom 24 timmar.
hej hej. I think CS should be able to help you if your code doesn't work. Try the contact form 🙂
Nä, jag tror det är kört. Får de bara in pengarna behöver de inte bry sig. Du tvingas nog göra som jag och ligga kvar på gratisversionen för evigt.
Hej! Köpte spotify premium 1månad på pressbyrån igår, när jag skrivit in koden står det att det funkar men på min profil står det att jag fortfarande har "spotify free" likaså när jag går in och ska lyssna, hur gör jag för att få mitt premium?
@sandrayvonne - What is the username shown on your email receipt?
Peter
Spotify Community Mentor and Troubleshooter
Spotify Last.FM Twitter LinkedIn Meet Peter Rock Star Jam 2014
If this post was helpful, please add kudos below!
Köpte ett halv år med spotify idag och skrev in den och lyckades och dem sa att ett kvitto sickas till din email har inte fått något och har inget premium 600kr bort kastat!
Hej! jag har samma problem som personen som ställde frågan. Jag har köpt premium för 3 månader, men det sår att min pin är ogiltig! skulle vara tacksamm om ni kunde hjälpa mig.
Hej mitt present kort som har har köpt står att det är ogiltig vilket är konstigt har både kvitto å kortet kvar..
Jag har skrivit till er kundtjänst men har inte fått hjälp än.
Mvh
rebeckas95
Det har hänt samma sak med mig kan jag få hjälp?
Hey there you, Yeah, you! 😁 Welcome - we're glad you joined the Spotify Community! While you here, let's have a fun game and get…