Announcements

Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

FAQs

Please see below the most popular frequently asked questions.

Loading article...

Loading faqs...

VIEW ALL

Ongoing Issues

Please see below the current ongoing issues which are under investigation.

Loading issue...

Loading ongoing issues...

VIEW ALL

Terugzetten afspeellijsten op account en wijzigen username

Terugzetten afspeellijsten op account en wijzigen username

Wij hebben Spotify Premium via KPN in Nederland. Is onderdeel van ons KPN compleet pakket. Donderdag 8 augustus jl. zijn wij op alle apparaten uit Spotify gegooid en moesten wij opnieuw inloggen. Het opnieuw inloggen lukte op geen enkel apparaat meer. Daarop contact gezocht met de KPN helpdesk. Samen met de helpdesk wachtwoord opnieuw ingesteld en opnieuw geprobeerd in te loggen. Maar dit lukte nog steeds niet. Na nog een keer het wachtwoord te hebben gewijzigd en het opnieuw niet lukte gaf KPN aan niets meer te kunnen doen voor ons en dat wij ons naar Spotify moesten wenden. Maar dat lukte ook niet omdat je dan ingelogd moet zijn.

Daarop naar een KPN winkel gegaan om te kijken of KPN toch. Of iets kan doen. De zeer behulpzame medewerker heeft mijn user account teruggezet naar “free” en opnieuw aangemeld voor premium. Om dit te activeren zou ik een e-mail ontvangen. Deze e-mail kwam binnen en zo heb ik Spotify opnieuw geactiveerd. Alleen heb ik bij het activeren gedrukt op “ik heb al een premium account” i.p.v. “ik heb een free account”. Nu is zoals gezegd Spotify wel weer actief maar ben ik al mijn afspeellijsten kwijt en is mijn username en lang getal i.p.v. mijn gebruikelijke username. Vanuit KPN kreeg ik te horen dat zij de afspeellijsten niet meer terug kunnen halen en de username kan ik ook niet meer wijzigen.

Zijn er nog mogelijkheden om mijn afspeellijsten terug te krijgen en de username te wijzigen? 

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Reply
1 Reply

Hallo,

Normaal heb je 2 dingen: je account en je abonnement. Je maakt afspeellijsten binnen je account, bv met het Premium abonnement via kpn, had ik ook. Ik wilde toen Spotify family hebben en toen heb ik mijn Premium opgezegd bij KPN, mijn account en afspeellijsten bleven gewoon bestaan. Ik had toen dus het free abonnement. Toen heb ik Spotify family genomen en toen had ik dus weer premium maar mijn account en afspeellijsten bleven hetzelfde.

Ik vraag me af wat er bij jullie precies gebeurd is. Dat jullie er uitgegooid zijn kan zijn gekomen omdat iemand jullie account heeft overgenomen en het wachtwoord heeft gewijzigd. 

Je had toen een wachtwoord vergeten moeten doen, dan had je zelf weer een wachtwoord aan kunnen maken.

Maar nu is er een nieuw account aangemaakt voor hetzelfde email adres. Het lijkt er op dat het oude account met de playlisten is overschreven, dus ik ben bang dat je het dan kwijt bent.

Groet,

René

Suggested posts