Announcements

Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

Bigger buttons / response area for play, pause, forward, backward

Status: New Suggestion

I use Spotify since a view years and I'm quite happy with it.

The only deficit in my opinion is that the usage on an android car radio is a bit difficult, because the buttons mentioned above (play, pause, forward, backward) are to small or more exact the response area is too small. So very often I need to push 5 times to get play or next song button pressed. That's also dangerous during driving...

Would it be possible to have this improved?

Thanks in advance!

Constantin

________

GERMAN:

Ich verwende Spotify seit einigen Jahren und bin sehr zufrieden damit!

Einziges Manko aus meiner Sicht ist die Bedienung am Android Auto Radio. Ich habe ein Hikity Android Radio in meinem VW Touran mit Android 10 und dort die Spotify App installiert.
Das klappt an sich auch sehr gut, allerdings sind die Tasten Play/Pause und vorheriger/nächster Titel sehr klein geraten und daher kaum zu treffen.
Das lenkt während dem Fahren ganz schön ab, wenn man 5 Versuche braucht, um zum nächsten Titel zu springen...

Wäre es möglich die Tasten bzw. der Reaktionsfläche in einer der nächsten Versionen zu vergrößern?

Danke im Voraus!

Constantin

Updated on 2023-01-15

Hello @constl,

Thanks for submitting your idea to the Idea Exchange!

We've gone ahead and marked this as a new suggestion. Spotify Staff will look into this idea once it reaches the necessary amount of votes.

More info on how your feedback reaches Spotify via the Idea Exchange can be found here.

Cheers!

Comments
Alex
Status changed to: New Suggestion

Updated on 2023-01-15

Hello @constl,

Thanks for submitting your idea to the Idea Exchange!

We've gone ahead and marked this as a new suggestion. Spotify Staff will look into this idea once it reaches the necessary amount of votes.

More info on how your feedback reaches Spotify via the Idea Exchange can be found here.

Cheers!