Announcements

Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

[WP8] Informations, Feedback & Questions for Spotify staff

[WP8] Informations, Feedback & Questions for Spotify staff


Hello Spotify,

i'm a french user of Spotify, i dont always write message to you, that's right... but when i do : it's serious, so excuse my bad english.

 

In fact I have several questions and comments because you do not communicate at all on this subject on your blog and juste a little on Spotify Community. In fact, the version of IOS, Android, Ipad are the subject of a full-fledged news on your blog but not for Windows Phone 7 and Windows Phone 8 ! A big strategic mistake at the dawn of the era of Windows 8 and Windows Phone (for me)

You have soon released the Windows Phone 8 beta, but with no changelog so we do not even know the corrections made on countless bug from the WP7.5 version : http://community.spotify.com/t5/Mobile-Windows-Phones-Blackberry/WP-7-5-All-Windows-Phone-bugs-in-on...

 

As a fan of Spotify, BUT, pending a proper application for Windows Phone 8 to re-subscribe me (And I can't be the only one...! no ?) I would like to have information about your application roadmap for Windows Phone 8 .. .it will include radios, LastFM scrobble, and all the other features in the near future that are already on iOS and Android ? ... and especially when ?

Because, in the current state, the mobile subscription with Windows Phone is clearly not worth € 9.99, but I doubt that you drop your subscription fee to € 6.99 or € 7.99 for a specific platform just because it has functional gaps compared to other platforms ... (However, it would be fairer to those users by the way)

Remember that you are not alone in this market: becoming increasingly competition is hard and I fear that you will lose a considerable number of fan for other platforms are becoming increasingly similar to you like Deezer, Nokia Music, Music Xbox, LastFM, Grooveshark, Rdio, Qobuz, MegaBox ... and so on

Anyway, thank you Spotify for reading so far and thank you in advance for all your future answers, and I hope it will not receive a response of "blah blah blah" or made automatic (which I already has previously had the time of WP7, or worse fall into oblivion with your service support. I made the effort of writing messages in two languages!, I go out even more frustrated if I realize that you have not even taken the trouble to read to the end to answer my questions ...

And do not forget, I expect only one thing : re-subscribe in spotify 🙂

Oh ! and why not a dedicated thread "Windows Phone" in your community forum now ? 😛 BlackBerry 10 and WP8 will surely take off now

 

Musically
Adrick

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bonjour Spotify,

 

En fait j'aurais plusieurs questions et remarques car vous ne communiquez pas du tout sur ce sujet sur votre blog et peu sur Spotify community. En effet les version IOS, Android, Ipad font l'objet de news a part entière sur votre blog mais pas pour Windows Phone 7 ou Windows Phone 8 ! Su'elle erreur stratégique à l'aube de l'ère Windows 8 (pour moi)

 

Vous avez sortis la version Windows Phone 8 bétâ, mais aucun changelog avec donc on ne sait même pas les corrections apportés sur les innombrable bug de la version WP7.5 : http://community.spotify.com/t5/Mobile-Windows-Phones-Blackberry/WP-7-5-All-Windows-Phone-bugs-in-on...

 

Donc étant fan de Spotify, MAIS, attendant une application décente pour Windows Phone 8 pour me ré-abonner (Et je ne doit pas être le seul ! si ?) J'aurais aimé avoir des informations concernant votre roadmap de l'application Windows Phone 8... supportera t'elle les radios, le scrobble LastFM, et toutes les autres fonctionnalités dans un futur proche qui sont déjà présent sur IOS et Android... et surtout quand ?

 

Parce-que dans l'état actuel, l'abonnement mobile avec Windows Phone ne vaut clairement pas 9.99€, mais je doute que vous baissiez votre abonnement a 6.99€ ou 7.99€ pour une plateforme spécifique juste parce que celle ci a des manques fonctionnels par rapport aux autre plateformes... (toutefois, cela serait plus juste pour ces utilisateurs soit dit en passant)

 

N'oubliez pas que vous n'êtes pas les seuls sur ce marché : de plus en plus la concurrence se fait dur et je craint que vous ne perdiez un nombre considérable de fan pour d'autre plateforme qui sont de plus en plus équivalente comme Deezer, Nokia Music, Xbox Music, LastFM, GrooveShark, RDio QoBuz MegaBox...

 

Bref, je vous remercie Spotify de m'avoir lu jusque-là et merci d'avance pour toutes vos future réponses, et j'espère ne pas recevoir une réponse de "bla bla bla" automatique ou toute faites (que j'ai déjà eu précédemment a l'époque de WP7, ou pire encore tomber dans l'oublie de votre service support. J'ai fait l'effort de rédiger ce messages dans deux langues ! J'en sortirai d'autant plus frustré si je me rend compte que vous n'avez même pas pris la peine de me lire jusqu'au bout pour répondre a mes questions...

 

Et n'oubliez pas, je n'attend qu'une chose : me réabonner chez vous 🙂


Oh ! et pourquoi ne pas faire une catégorie dédié à la plateforme Windows Phone sur vos forum ? 🙂 BlackBerry 10 et WP8 vont surement décoller maintenant

 

Musicalement,
Adrick

Reply
1 Reply

Hey there.

 

Thanks for your great post.

 

I hope Spotify will improve product on Windows phone.

Suggested posts