Announcements

Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

Quero cancelar meu Plano Familiar, em quanto tempo perco os benefícios?

Quero cancelar meu Plano Familiar, em quanto tempo perco os benefícios?

Acabei de pagar esse mês o meu Plano Familiar,  mas quer descontinuar. Se eu cancelar hoje minhas músicas serão removidas (e os outros benefícios) agora ou somente na data de quando seria a próxima cobrança?

Reply
2 Replies

Hi @JohanVitor12,

thanks for posting, i hope you don't mind me replying in English!

 

If i understand correctly, your current subscription is the Family plan and you wish to know what happens if you cancel it ?

 

So, first of all, Spotify users can cancel their subscription at anytime using this help page to do it properly.

 

If you're the owner of the your Family Plan bear in mind the upon canceling the subscription all account associated with your plan will be removed and back to their personal accounts.

 

If you were invited to a Family plan you wish to leave, have your plan owner  remove you manually.

This way you'll revert back to your individual account.

 

You can read all about the info above in this Premium for Family help page.

 

Let me know if i understood you correctly 🙂

Olá, @JohanVitor12 

Seja bem vindo à Comunidade Spotify e obrigado por nos contatar aqui!

Em adição ao que o @OneByBoo falou, considerando que você pagou a mensalidade do seu último mês, por mais que você cancele o plano agora, os benefícios Premium vigorarão até o final do ciclo de pagamento, para você e os demais familiares (desde que você não os remova da família). Quando o ciclo terminar, suas contas retornarão ao plano Free.

 

Se tiver qualquer outra dúvida ou precisar de ajuda com algo mais, conte conosco!

 

Atenciosamente,

hezorg

LuanSpotify Star
Help others find this answer and click "Accept as Solution".
If you appreciate my answer, maybe give me a Like.
Note: I'm not a Spotify employee.

Suggested posts