Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

Telia Familj

Solved!

Telia Familj

Hi!

Using this link I get. "It appears this account does not have an associated family plan."

https://www.spotify.com/family-plan/overview/

Can't find the Invite button anywhere.

I have a Family subscription from Telia. I used my Free account and upgraded it to Family through My pages on telia.se

Regards

/Bernt

Accepted Solutions
Marked as solution

Jag gick in och beställde ett Family abonnemang till med samma Spotify-konto och då funkade det. Teliasupporten tog sedan bort det första abonnemanget.

View solution in original post

19 Replies

I have the same problem!!! Did exactly as you. Have spend 30 minutes in Telias lousy phone support.....

Samma sak för mig, hade spotify free innan jag skaffade familj.

Det är bara för några få detta problemet finns alltså?
Det är ju ännu mer störande. Ifall det inte åtgärdas omgående. Pratat både med telia och hört av mig till spotify.

@tuxi wrote:

Det är bara för några få detta problemet finns alltså?
Det är ju ännu mer störande. Ifall det inte åtgärdas omgående. Pratat både med telia och hört av mig till spotify.

Har samma problem här. Har dom sagt nåt vettigt på Telia/Spotify?

Har också samma problem....

Telia sa såklart att det är i kopplingen mellan, så problemet är spotifys. Men det är väl inte säkert.
Trött när lansering fungerar så dåligt.

Kan inte annat än hålla med, och hålla tummarna för att de fixar detta fort. Hade jag velat ha Spotify Premium har jag för mig att det ett annat val som är hundra kronor billigare i månaden 🙂

Har också samma problem....

Mitt funkar inte håller funderar om det är för inte ens premium konto på Spotify går ut förrän efter ett visst tag när man avslutat det till ett sk free konto istället

Har pratat med Telia och de säger att jag ska kontakta Spotify och det gjorde jag.

Hi there

Thanks for getting in touch with us here at Spotify. How are you today?

As you are getting your Premium from the  Telia Spotify Family you will need to talk to them as we do not have access to there system, But I am more than happy to help you with any other problems you may be having, just let me know 🙂

Zoe 

Spotify Customer Support 

Hej alla (o)lyckliga teliakunder!

Nåra bitar som kanske kan vara någon till hjälp med dessa problem som ni listat. 

• Innan man kan aktivera familj måste kontot inte bara nedgraderas till "free", utan även eventuell kvarvarande tid i "premium" måste löpa ut. 
  • Om du är absolut säker på att du har "free", men det inte fungerar ändå, kontrollera att du inte har dubbla konton! Väldigt vanligt att det händer av misstag om man har sitt konto kopplat med facebook. Dubbel-kontot kan tas bort av spotify, men du bör själv kontakta dem via kontaktformuläret här: https://www.spotify.com/se/about-us/contact/contact-spotify-support/

Kan även vara bra att känna till att just nu är det någon sorts problem med spotify som gör att vissa system fungerar lite konstigt. Detta kan naturligtvis bidra till era problem. Spotify arbetar med att åtgärda detta. 

---------

(translated text for non-swedish speakers)

Hello all (un)happy telia customers!

A few bits and pieces that may be of some help with the problems you've listed.

• Before  you can activate family it is not only necessary to downgrade to "free", you also have to make sure that remaining time in "premium" runs out. 
  • If you're absolutely certain that you're in "free", but still it doesn't work, check that you haven't got a double account! Very common that this happens by mistake if you've got your account connected with facebook. The double account can be removed by Spotify, but you should contact them by yourself through the contact form here: https://www.spotify.com/se/about-us/contact/contact-spotify-support/

Might be good to know that right now there seems to be some kind of problem with spotify which makes some systems work a bit strange. This may or may not contribute to your troubles. Spotify is working on correcting this.

☆✩✪ Want to help out? Become a Spotify Rock Star today! ✪✩☆
Jag svarar på svenska via pm eller via twitter

Binaural track - listen with headphones with good volume!

Jag har gjort enligt instruktionboken gällande aktivering av Spotify Family, nergraderat mitt Premuim-konto till Free (ja, kvarvarande tid i premium har löpt ut), tecknat mig för Family hos Telia, använt mina vanliga användaruppgifter hela vägen, dvs inte mitt FB-konto.

Får ändå problem med att mitt Premium-konto ej är anslutet till någon "Family plan" enligt mina kontosidor hos er.

Har mailat er support och där hänvisar man till Telia och vice verca, vilket inte är jättebra skött kan man tycka. Inte roligt som kund att slussas fram och tillbaka mellan olika support-instanser. 

Hoppas mitt problem beror på "någon sorts problem med spotify som gör att vissa system fungerar lite konstigt" och att ni får ordning på det.

Eftersom jag inte ville fippla med de TRE premium konton vi har i familjen så tog jag ett Free konto och beställde med. Så nu har jag FYRA Premium konton a 99:- istället för fem för 199:-.

Marked as solution

Jag gick in och beställde ett Family abonnemang till med samma Spotify-konto och då funkade det. Teliasupporten tog sedan bort det första abonnemanget.

Vilken support tog bort det första abonnemanget, Telias eller Spotifys?

Telia.

Hi all,

Could you please contact the Swedish support team at this link?  They will be able to help you with these issues - especially any problems with duplicated accounts.  

Ottovonkopp:  I have moved your case 1771321 into the Swedish team and they will contact you soon.  I can see that you have sent an invite but it has not yet been used.  Our team will help you with this.

Igår fick jag den gröna knappen så jag kan lägga till Familjemedlemmar MEN deras konton är enbart Free !!!

Telia och/eller Spotify har fortfarande problem. Suck.

@llaswe If you open a case with the Spotify support team they will be able to lend a hand to get you set up. You can get in touch with them directly using the online contact form

If you get an automated email reply back directing you to the community or help pages, you need to reply directly to that email (even if its from no-reply) and one of the customer services agents will get back to you as soon as possible.

Alternatively, if you prefer support via Twitter, please tweet @SpotifyCares.

Peter
Spotify Community Mentor and Troubleshooter

Spotify Last.FM Twitter LinkedIn Meet Peter Rock Star Jam 2014

If this post was helpful, please add kudos below!

Suggested posts