Announcements

Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

FAQs

Please see below the most popular frequently asked questions.

Loading article...

Loading faqs...

VIEW ALL

Ongoing Issues

Please see below the current ongoing issues which are under investigation.

Loading issue...

Loading ongoing issues...

VIEW ALL

Studentenkorting met IDeal

Studentenkorting met IDeal

Beste,

Is het mogelijk om van Premium naar Studentenkorting te switchen en te blijven betalen met IDeal? Als ik wil overstappen, moet ik nu met creditcard betalen. 

Met vriendelijke groet,

Sander

Reply
57 Replies

Een reden voor Spotify zou kunnen zijn dat ze willen voorkomen dat er betalingsachterstanden gaan ontstaan. Als een afschrijving niet lukt met iDeal moet Spotify daar zelf achteraan. In geval van creditcards is dat het probleem van de maatschappij waar de credit card van is. Spotify gaat er waarschijnlijk vanuit dat studenten mogelijk niet allemaal credit waardig zijn.

Ik wete het niet hoor, maar lijkt plausibel....

Hey iedereen! 

Even als een snelle update, ik heb nog niet meer informatie gekregen over iDeal als betaalmethode bij Spotify for Students. Ik blijf de feedback die jullie hier posten doorgeven aan de teams die erover gaan. Laat het me weten als jullie nog vragen hebben.

Fijne dag nog en geniet van de sneeuw (voor zolang het duurt)! 🙂

HuboSpotify Star
Help others find this answer and click "Accept as Solution".
If you appreciate my answer, maybe give me a Like.
Note: I'm not a Spotify employee.

Een jaar later en nog steeds geen ideal voor studenten 😞 Dan maar een adblocker installeren voor spotify.

Ik dacht ik reageer toch maar even, terwijl ik verder nooit op dit forum zit. Alle redenen ten spijt kan het natuurlijk niet zo zijn dat men bij spotify iets aanbied waar geen gebruik van kan worden gemaakt.

Huib kan er natuurlijk ook geen reet aan doen, hij heeft verder ook geen invloed. Wel irritant dat je inderdaad voelt dat Spotify er verder geen reet om geeft.

Frappant vind ik ook de afwachting van het invoeren van de IDEAL betaaloptie, want in theorie betekent het per student 50% verlies op het gewone tarief, echter ook 100% verlies als deze studenten besluiten bij een concurrent een abonnement af te sluiten. Lijkt me ook niet je van het.

Just my two cents.

Pff.. na een jaar aangeven als student in Nederland dat de meeste geen creditcard hebben nog geen verschil. Jammer, betekent einde Spotify voor mij tot de studentenkorting ook via IDEAL bereikbaar wordt voor studenten in NL. Jammer dat Spotify niet gehoor geeft aan de grote vraag voor deze verandering. Ze zouden inderdaad meer verdienen als zij hier wel gehoor aangeven.Teleurstellend. Ik snap dat veranderingen tijd kosten. Maar het voelt alsof er ons iets wordt voorgehouden waar we graag gebruik van willen maken en als student ook recht op willen hebben, maar wij, als de meeste studenten zonder cc, net niet bij kunnen. Zorgt voor veel frustratie en geeft de organisatie achter Spotify een slechte naam in mijn ogen. Verder niks mis met Spotify zelf, maar voor de organisatie: doe wat met de feedback alsjeblieft en maak Spotify snel bereikbaar voor studenten in NL door bij de studentenkorting (als je dit dan toch aanbiedt) ook IDEAL als optie in te stellen!

Hallo,

Ondertussen is hier nog steeds niks voor geregeld? Toch wel erg vreemd als je dit wilt afsluiten als student zijnde terwijl dat er bijna geen studenten zijn die een creditcard hebben en dit dan aan hun ouders moeten vragen... MEGA STOM

Spotify. Please - as useless as your robot-natured, willfully ignorant, and shambolic customer "service" is - I repeat: Please! Try at the very least to attempt to understand that in the Netherlands, students typically do not posess a credit card. This is just the way things are in the Netherlands. Credit cards are not given out like candy as they are in America.

Alas, offering this "discount" to students is absolutely pointless to the core, as your target demographic, by and large, are unable to get it in the first place due to this ridiculous payment method limitation! I'm sorry, but this is just stupid, and why you cannot offer a proper payment method such as iDeal (or even PayPal, for god's sake!) is just beyond me. (On that note: you are magically able to offer iDeal and PayPal for standard Premium, but suddenly those payment methods disappear for student discount? There's really no non-malicious explanation for this.)

This student discount is absolutely redundant from the start due to this simple but fundamental and stupid flaw; in its current state, it simply shouldn't exist. It's a sham at best. If this is the result of cultural differences in regards to payment methods (which, to be honest, is less likely than Spotify simply trying to reduce numbers of student discounts being purchased), please fix this. It's a disgrace that you have targeted a product at a demographic, and yet are providing completely insufficient means of getting it, IN ADDITION to letting it go on for this long.

Edit: May I just add that this is not specifically a targeted blame towards community helpers on here; there's not really much you can directly do about this, as I understand.

Gisteren was ik dan toch bijna overstag gegaan om een premium abonnement te nemen!
Ik word er zo gek van dat je soms niet eens een liedje aan kunt klikken.. hoe vaag is dat.

Nu heb ik natuurlijk geen creditcard, maar wel paypal!
Dus prima als je geen ideal wil toevoegen, maar doen dan op zijn minst wel paypal voor de studentenkorting.

Je kunt natuurlijk extra geld willen verdienen, maar voor mij is het heel simpel. Geen korting is geen abonnement. Lang leve youtube zou ik dan maar zeggen...

Dussss.... korting..... Iemand een alternatief gevonden voor paypal?

Adblocker voor Spotify is de enige manier voor nu

Geen enkele student heeft een creditcard, zo wel, dan kunnen zij die €9,99 per maand prima betalen I.p.v. €4,99 

Leuk voor het idee, hebben wij als student alleen helemaal niks aan! 

Voor 1,25 per maand heb je bij de meeste banken een creditcard

Waar slaat dit op. Vorig jaar al een klacht in gediend, en nog steeds niet veranderd. Paypal of iDeal AUB.

Spotify wordt gerund door een stelletje klootzakken en eikels.

Dus we moeten aangeven hoeveel vraag er naar is?

Kan iemand mij uitleggen waarom het dan wel beschikbaar is voor normaal premium? Het is toch enkel de optie toevoegen? Stom gelul weer, zojuist mn deezer abbo gecanceld omdat ik naar spotify wilde vanwege de korting, echter gaat die korting niet lukken dus dan maar weer terug naar deezer!

Bedankt voor de service!

So now iDEAL is given as an option after you passed all the verification, but then payment with my Dutch debit card just fails? As a user for a few years already paying the full price, this is just disappointing, I may as well switch to Apple Music.

Het is sinds 27-7-2018 mogelijk om ook met iDeal te betalen! Werd ook wel tijd eigenlijk...

@M wrote:

Updated on 2018-07-27

Hey folks! 

We appreciate you sharing your feedback on this idea in the Community.

We're happy to announce that it's now possible to pay via iDEAL in the Netherlands, for the student discount.

If you're eligible for the discount, it just became even easier to get rocking!

Thanks,
/M

Toen ik spotify koppelde aan ideal met een abbonement van 10 euro per maand, kon ik het daarna omzetten naar de studentenversie. Om een of andere reden kan je dan wel met ideal blijven betalen.

Suggested posts