Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

KPN premium uit gezet

KPN premium uit gezet

Hallo, 

 

Begin augustus heb ik de optie KPN Spotify Premium 1500MB uit gezet omdat ik mij wil aanmelden bij het Spotify Premium family account van mijn familie. Ik kreeg in mijn KPN app de melding dat mijn Premium account per 01-09-2017 was opgezegd. 

 

Nu het 1 september is en ik mij wil aansluiten bij het familieaccount krijg ik de melding dat dit niet kan omdat ik al een account heb via KPN. 

 

- In de KPN app staat de optie uit. 

- Als ik inlog op Spotify staat er bij mijn accountoverzicht: 'Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN. Benader KPN voor vragen over je abonnement.'

- Ik heb contact opgenomen met KPN, deze zeggen dat mijn account stop is gezet en ik nu een Spotify free account heb. Zij kunnen me niet verder helpen en geven aan dat ik contact met Spotify op moet nemen. 

 

Hoe kan ik mij nu aanmelden bij het Spotify Premium Family abbonement?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

 

Reply
25 Replies

Hey @maaikevwinden! Welkom bij de Spotify Community!

Het kan even duren voordat de abonnementswijziging bij Spotify aankomt. Zou je me kunnen laten weten of het morgen nog steeds het geval is dat je abonnement via KPN loopt? Laat het me weten! 🙂

 

Fijne dag nog!

HuboSpotify Star
Help others find this answer and click "Accept as Solution".
If you appreciate my answer, maybe give me a Like.
Note: I'm not a Spotify employee.

Hoi Huib, 

 

Bedankt voor je reactie! Ik heb het net nog even gecheckt maar bij mijn account overzicht staat nog steeds: 

'Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN. Benader KPN voor vragen over je abonnement.'

 

Heb jij enig idee wat ik hiermee kan doen? 

 

 

Hey @maaikevwinden!

Hmm, dat is apart. Ik denk dat de klantenservice van KPN je het beste hiermee kunnen helpen. Je kunt ze als het goed is hier bereiken: https://www.kpn.com/klantenservice.htm. Laat het me weten als je nog vragen hebt.

 

Fijne dag nog! 🙂

HuboSpotify Star
Help others find this answer and click "Accept as Solution".
If you appreciate my answer, maybe give me a Like.
Note: I'm not a Spotify employee.

k heb precies hetzelfde probleem. Hoeveel tijd gaat er overheen, voordat KPN verdwijnt uit het account?

 

Bedankt alvast!

 

Mvg, Bart

Hoi Bart,

Ik krijg toevallig vandaag een melding dat mijn premium account is omgezet
naar een free account.
Het heeft dus bijna een maand geduurd, dus ik denk dat het een kwestie van
geduld hebben is! Heb in de tussentijd wel gewoon gebruik kunnen maken van
Spotify premium, maar dus tot 1 september betaald.

Ik heb meerdere malen contact gehad met KPN maar die konden echt niets voor
me betekenen.

Succes!

Maaike

Ik heb hetzelfde probleem. Inmiddels is het al meer dan een maand geleden dat ik Premium heb uitgeschakeld bij KPN en dat bevestigden ze ook bij de klantenservice.

Spotify geeft nog steeds de melding dat ik contact op moet nemen met KPN.

 

Is de enige oplossing geduld hebben?

 

Bram.

Hoi Bram,

Bij mij helaas wel, ik had begin augustus mijn abonnement opgezegd (per 1 september) en eind september kreeg ik pas de melding dat mijn premium account was omgezet naar een free account, het heeft bij mij dus bijna twee maanden geduurd. KPN gaf steeds aan niets te kunnen doen omdat het abonnement bij hen sinds 1 september geëindigd was en spotify gaf aan dat ik contact moest opnemen met KPN.. Heel frustrerend!

Ik heb het zelfde probleem. Contact met Spotify zelf is blijkbaar niet mogelijk. Ik wil zsm overstappoen op een familyplan, en ik wil daar geen 2 maanden op wachten.

Bij mij soortgelijk. Ik stap over naar Ziggo maar kan mijn spotify niet omzetten vanwege waarschijnlijk dezelfde reden. Wat een waardeloos proces. Ik heb hier meerdere keren KPN over gebeld maar daar weten ze dit soort informatie ook niet...  Jammer Spotify dat jullie je gedragen als een bureacraat.. Wat flexibiliteit zou meer passen bij een moderne muziekstream organisatie. 

Hey @KlaasAppie! Bedankt voor je bericht!

 

Het komt erop neer dat KPN jouw abonnement beheert en Spotify daar geen wijzigingen in kan aanbrengen. Ik raad je aan contact op te nemen met KPN, want die zouden je hier echt bij moeten kunnen helpen. Laat het me weten als je nog andere vragen hebt.

 

Fijn weekend!

HuboSpotify Star
Help others find this answer and click "Accept as Solution".
If you appreciate my answer, maybe give me a Like.
Note: I'm not a Spotify employee.

Bij mij is het account inmiddels omgezet. Kan me nu eindelijk aanmelden voor Family.

Tussen het moment van opzeggen (10 sept) en verwerking door Spotify/KPN (12 okt) zit iets meer dan een maand.

 

Geduld blijkt dus de beste oplossing voor degenen die met hetzelfde probleem zitten!

Hallo,


Enkele maanden geleden heb ik mijn Spotify abonnement bij KPN stopgezet omdat ik over wil stappen naar een Family abonnement. Helaas staat bij mij nog steeds dat ik gekoppeld ben aan KPN en dat ik nog steeds niet over kan stappen op een Family abonnement. Vandaag heb ik wederom contact opgenomen met KPN, maar zij konden mij niet helpen omdat in hun systeem het Spotify abonnement al is opgezegd. Kan Spotify mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Hoi Guusm,

Ik had hetzelfde probleem, Spotify kon mij hierbij niet helpen. Het heeft bij mij ongeveer een maand geduurd voor ik mij bij het family abonnement kon aansluiten. Ik heb al die tijd wel gewoon gebruik kunnen maken van spotify premium (niet voor betaald omdat KPN het abonnement volgens hen al stopgezet hadden).

Even afwachten dus!

Mvg Maaike

Hoi

 

mijn abonnement bij kpn stopt per 19 januari a.s. maar ik wil natuurlijk wel graag mijn abonnement behouden bij Spotify en dus nu zelf gaan betalen.

Moet ik nu dus ook wachten (gezien de vorige posts totdat KPN mij afsluit om vervolgens mijn abo bij jullie af te sluiten?

alvast dank voor je reactie

 

Gwendy

Je hoeft niets te doen. KPN zegt m op en dan kan het even duren bij Spotify. Als je op een bepaald moment reclames te horen krijgt weet je dat je niet meer op premium zit. Dan inloggen op Spotify en premium aanschaffen.

Ik heb precies hetzelfde probleem


@maaikevwinden wrote:

Hallo, 

 

Begin augustus heb ik de optie KPN Spotify Premium 1500MB uit gezet omdat ik mij wil aanmelden bij het Spotify Premium family account van mijn familie. Ik kreeg in mijn KPN app de melding dat mijn Premium account per 01-09-2017 was opgezegd. 

 

Nu het 1 september is en ik mij wil aansluiten bij het familieaccount krijg ik de melding dat dit niet kan omdat ik al een account heb via KPN. 

 

- In de KPN app staat de optie uit. 

- Als ik inlog op Spotify staat er bij mijn accountoverzicht: 'Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN. Benader KPN voor vragen over je abonnement.'

- Ik heb contact opgenomen met KPN, deze zeggen dat mijn account stop is gezet en ik nu een Spotify free account heb. Zij kunnen me niet verder helpen en geven aan dat ik contact met Spotify op moet nemen. 

 

Hoe kan ik mij nu aanmelden bij het Spotify Premium Family abbonement?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

 


 

@huib. Ik ben toch erg benieuwd waar dit misgaat..... KPN zegt echt dat mijn abonnement al meer dan 2 weken geleden is stopgezet en er echt geen koppeling meer is met spotify. Spotify zegt dat ik contact op moet nemen met KPN. Ik heb toch sterk het vermoeden dat er bij spotify ergens een vinkje weggehaald moet worden, waar bij staat: "dit account is gekoppeld met KPN". 

Los dit op, komt echt ontzettend onprofessioneel over.

Hi @seerover, bedankt voor je bericht!

 

Hmm, ik begrijp je frustratie. Ik ga proberen duidelijkheid hierover te scheppen. KPN beheert jouw abonnement bij Spotify en kan jouw abonnement dus stopzetten, maar je abonnement zal doorlopen voor de periode waarvoor je betaalt hebt. Spotify toont tot die tijd dat je abonnement in het beheer is van KPN. Daarna zal je account worden 'vrijgegeven' en kan je een abonnement afsluiten bij Spotify zelf. Laat het me weten of dit je vraag beantwoord.

 

Fijne dag nog! 🙂

Huib

 

HuboSpotify Star
Help others find this answer and click "Accept as Solution".
If you appreciate my answer, maybe give me a Like.
Note: I'm not a Spotify employee.

Dit is al iets duidelijker. Wel blijf ik het vreemd vinden dat niemand (KPN noch Spotify) mij een datum kan doorgeven of in ieder geval iets meer duidelijkheid kan verschaffen over hoe dit verloopt. Het zou fijn zijn als de persoon in kwestie van spotify of KPN te horen krijgt tot wanneer het abonnement loopt en niet op allerlei fora hoeft te gaan zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Suggested posts