Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

FAQs

Please see below the most popular frequently asked questions.

Loading article...

Loading faqs...

VIEW ALL

Ongoing Issues

Please see below the current ongoing issues which are under investigation.

Loading issue...

Loading ongoing issues...

VIEW ALL

Premium Family

Get help verifying your Premium for Family.

Start a topic

Forum Posts

Solved!! Can't Use 2 Devices Simultaneously??

Hello,I recently upgraded to Premium so I could share Spotify with my mom. But if I'm listening to mine, she can't listen to hers, and vice versa. She was at work listening to her playlist, and I was at home searching songs, but I could HEAR what SHE...

  • Casual Listener
  • JillianWilkie
  • Regular
  • 140664 Views
  • 32 replies
  • 8 likes
  • 140664 Views
  • 32 replies
  • 8 likes

Pasar de Premium a Familiar

Actualmente tengo una cuenta Premium para mi solo, pero deseo pasar al plan familiar. Mi duda es que si tengo que cancelar mi cuenta Premium ( solo para uno ) y luego recién inscribirme en el familiar ? O lo puedo hacer de frente sin tener que cancel...

  • Newbie
  • Actualmente tengo una cuenta Premium para mi solo, pero deseo pasar al plan familiar. Mi duda es que si tengo que cancelar mi cuenta Premium ( solo para uno ) y luego recién inscribirme en el familia...
  • Bittencourt
  • Spotify Star
  • 28471 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 28471 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Desconectado do Plano Familiar

Ola, recebi um email dizendo que fui desconectado do plano familia pois nao moro no mesmo endereço do dono da conta, o que é mentira, pois ainda resido sim na mesma casa, contudo faço faculdade fora. Gostaria de saber como devo proceder para voltar a...

  • Newbie
  • Ola, recebi um email dizendo que fui desconectado do plano familia pois nao moro no mesmo endereço do dono da conta, o que é mentira, pois ainda resido sim na mesma casa, contudo faço faculdade fora....
  • Bittencourt
  • Spotify Star
  • 883 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 883 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution Re: price change in Turkey and changing membership type

Hey All, I've received the same e-mail with Ceyda and today I've joined my brother's family account. My membership type seems as family account on my account details. So should I do anything more to prevent extra payment of my previous premium accoun...

  • Regular
  • Hey All,   I've received the same e-mail with Ceyda and today I've joined my brother's family account. My membership type seems as family account on my account details. So should I do a...
  • Maria_B
  • Moderator
  • 725 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 725 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution PLAN FAMILIAR

Estoy pagando el plan familiar y no permite que mis familiares validen la dirección por lo tanto no los deja activar su cuenta. Ya intentamos de mil maneras y no se puede. Es DESESPERANTE, PESIMO SERVICIO.

  • Casual Listener
  • Estoy pagando el plan familiar y no permite que mis familiares validen la dirección por lo tanto no los deja activar su cuenta. Ya intentamos de mil maneras y no se puede. Es DESESPERANTE, PESIMO SER...
  • pedrohrdz
  • Casual Listener
  • 481 Views
  • 2 replies
  • 0 likes
  • 481 Views
  • 2 replies
  • 0 likes

Solved!! Dúvida sobre membros do plano Familiar

Comecei o plano familiar e gostaria de saber se posso adicionar os meus primos, que moram na casa vizinha a minha.

  • Newbie
  • Comecei o plano familiar e gostaria de saber se posso adicionar os meus primos, que moram na casa vizinha a minha.
  • Bittencourt
  • Spotify Star
  • 636 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 636 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Cobrança dupla no cartão

Eu tinha um plano premium e fiz um upgrade pra o plano familiar. Porém, estou recebendo duas cobranças no meu cartão de crédito. O que faço?

  • Newbie
  • Eu tinha um plano premium e fiz um upgrade pra o plano familiar. Porém, estou recebendo duas cobranças no meu cartão de crédito. O que faço?
  • Bittencourt
  • Spotify Star
  • 447 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 447 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Solved!! Account change and charges

Hey guys, I've joined my brother's family account. My membership type seems as family account on my account details. So should I do anything more to prevent extra payment of my previous premium account or they've all been changed automatically? I cou...

  • Regular
  • Hey guys,   I've joined my brother's family account. My membership type seems as family account on my account details. So should I do anything more to prevent extra payment of my previous p...
  • Maxim
  • Spotify Star
  • 881 Views
  • 7 replies
  • 0 likes
  • 881 Views
  • 7 replies
  • 0 likes

Separate Accounts - Famikly Plan - Forced logout

I have a family plan. My wife and I have separate accounts and have verified that her profile is logged in at home and mine on my device away. Spotify will not allow us to listen to our own accounts at the same time. There seems to be a glitch somewh...

  • Newbie
  • I have a family plan. My wife and I have separate accounts and have verified that her profile is logged in at home and mine on my device away. Spotify will not allow us to listen to our own a...
  • MattSuda
  • Spotify Star
  • 500 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 500 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Unable to join Premium for Family

Unable to redeem this code. Please make sure you entered it correctly. This is the message I get, when I try to join Premium for Family. I have copy/pasted the code, when I have checked the I'm not a robot, and have chosen the right pictures, nothing...

  • Newbie
  • Unable to redeem this code. Please make sure you entered it correctly. This is the message I get, when I try to join Premium for Family. I have copy/pasted the code, when I have checked the I'm not a...
  • MattSuda
  • Spotify Star
  • 451 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 451 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution no me deja agregar personas a mi cuanta familiar

Hola que tal el dia de hoy saco a todos los de mi cuenta familiar lo agrego y no me deja espero me pueda ayudar ya que no quiero cancelar la suscripcion a parte e que ya se hizo el cargo Gracias.

  • Casual Listener
  • Hola que tal el dia de hoy saco a todos los de mi cuenta familiar lo agrego y no me  deja espero me pueda ayudar ya que no quiero cancelar la suscripcion a parte e que ya se hizo el cargo  ...
  • Maria_B
  • Moderator
  • 4769 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 4769 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

child away at school

So I want to purchase for myself and my child who goes to university, do I need to do two separate accounts:?

  • Newbie
  • So I want to purchase for myself and my child who goes to university, do I need to do two separate accounts:?
  • MattSuda
  • Spotify Star
  • 505 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 505 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution Re: My family was kiked out with any reason of the plan and now they can`t join again

I have the same problem, I have 4 other members in my family and they all just got removed? Why did this happen?

  • Newbie
  • I have the same problem, I have 4 other members in my family and they all just got removed? Why did this happen? 
  • Maria_B
  • Moderator
  • 484 Views
  • 1 replies
  • 1 likes
  • 484 Views
  • 1 replies
  • 1 likes

Plan Familiar

Envie una invitación a un familiar y no deja activar la cuenta porque dice que no pueden confirmar que la dirección sea la misma, ayuda porfavor.

  • Newbie
  • Envie una invitación a un familiar y no deja activar la cuenta porque dice que no pueden confirmar que la dirección sea la misma, ayuda porfavor.
  • musicfan137
  • Newbie
  • 477 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 477 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution Switching payment methods

I have been a premium spotify users for almost 2 years now. Family got a spotify family plan recently and I am wanting to switch off my premium plan and my credit card monthly charges to this family plan option under my phone bill. How should I go ab...

  • Casual Listener
  • I have been a premium spotify users for almost 2 years now. Family got a spotify family plan recently and I am wanting to switch off my premium plan and my credit card monthly charges to this family...
  • cmereg
  • Casual Listener
  • 567 Views
  • 2 replies
  • 0 likes
  • 567 Views
  • 2 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution Regresar a cuenta familiar / problemas al verificar domicilio

Hace meses formaba parte del plan familiar que adquirí con mis hermanos sin ningún problema y desconozco porque mi cuenta pasó a ser gratuita, es por eso que he estado intentando reincorporarme al plan sin tener éxito.Para ello me han enviado ya vari...

  • Visitor
  • Hace meses formaba parte del plan familiar que adquirí con mis hermanos sin ningún problema y desconozco porque mi cuenta pasó a ser gratuita, es por eso que he estado intentando reincorporarme al pl...
  • Maria_B
  • Moderator
  • 1827 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 1827 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution no me deja añadirme a mi mismo porque dice que no puede asegurar que vivo en la misa casa

no me deja ingresar un perfil nuevo porque dice que no puede asegurar que vivo en la misma casa que el titular de la cuenta que es mi esposa y me quiero añadir a mi propio plan familiar..... que hago ? te odio spotify

  • Newbie
  • no me deja ingresar un perfil nuevo porque dice que no puede asegurar que vivo en la misma casa que el titular de la cuenta que es mi esposa y me quiero añadir a mi propio plan familiar..... que hago...
  • Maria_B
  • Moderator
  • 498 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 498 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Superuser Contribution No puedo vincular la cuenta de mi esposa al plan familiar

Tengo una suscripción familiar, con mis otros tres familiares no tuvimos inconveniente al momento de vincular, sin embargo a mi esposa no le permite vincularse al plan debido a que según "spotyfy" no estan seguros de que viva en mi domicilio, una ver...

  • Newbie
  • Tengo una suscripción familiar, con mis otros tres familiares no tuvimos inconveniente al momento de vincular, sin embargo a mi esposa no le permite vincularse al plan debido a que según "spotyfy" no...
  • Maria_B
  • Moderator
  • 1212 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 1212 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Family plan keeps banning out my family members

My wife and mother keeps getting banned from family plan even thou we live in the same house.What should I do

  • Casual Listener
  • My wife and mother keeps getting banned from family plan even thou we live in the same house. What should I do
  • brunomc55
  • Casual Listener
  • 1207 Views
  • 2 replies
  • 1 likes
  • 1207 Views
  • 2 replies
  • 1 likes

Family replaced

If family member is replaced and then put back on subscription afterwards, will they have to re-enter all their playlists..

  • Newbie
  • If family member is replaced and then put back on subscription afterwards, will they have to re-enter all their playlists..
  • Maxim
  • Spotify Star
  • 478 Views
  • 1 replies
  • 0 likes
  • 478 Views
  • 1 replies
  • 0 likes

Solved!! Family Plan price jump

One sunny day I was on the site for the Spotify Family subscription and saw the wonderful price of 10.99€ - I couldn't resist! Immediately I wanted to subscribe to the Plan - but! I discovered I had been f*cked with, big time: Just before I pressed "...

  • Casual Listener
  • One sunny day I was on the site for the Spotify Family subscription and saw the wonderful price of 10.99€ - I couldn't resist! Immediately I wanted to subscribe to the Plan - but! I discovered I h...
  • milknbrownies
  • Casual Listener
  • 1572 Views
  • 2 replies
  • 0 likes
  • ab-testing
    plan
    screw
    Subscription
  • 1572 Views
  • 2 replies
  • 0 likes